מבין לקוחותיי:

ערוץ הופ! ערוץ הילדים מלון גני דן אשקלון 012 סמייל מלון דניאל הרצליה
לא משתמש בחיותלא משתמש באש

אמא קאפקייק מה קרה לנו בדרך?

"אמא קאפקייק"

זו אותה אמא שתאפה מלא עוגות, עוגיות ושאר מתוקים (ומלוחים) ליום ההולדת של ילדה, תכין לכבודו שולחן יפה תואר, כיד המלך, תהיה מאוד גאה ומרוצה מעצמה (ובצדק!) אך היא לא יודעת איזו טעות היא עושה...

למה טעות?

כי אסור לשכוח שהילדים הם העיקר, ובייחוד ילד יום ההולדת. זאת נקודת המוצא.

יום ההולדת הוא היום החשוב ביותר לילדכם, יום בו ה"זרקור" רק עליו וניתנת לו ההזדמנות להיות ה"כוכב" בעיני חבריו (ובעיני עצמו). לכן, חשוב מאוד, שאנחנו ההורים, לא נקלקל לילד שלנו את הרגע.

כפי שאתם יודעים, לרוב, כשרוצים לארגן יום הולדת, מכינים רשימה.

אצל "אמא קאפקייק" הרשימה תתאפיין בכיבוד, בעוגות מעוצבות, בממתקים מכל סוג (לרוב על שולחן מיוחד, המעוצב גם לפי "קונספט"), ואילו ההפעלה תגיע לקראת הסוף.

לא אתפלא אם ברוב המקרים, בחלק זה של יום ההולדת "אמא קאפקייק" תעדיף "מפעיל/ה כלאחר יד", אולי אפילו איזה חבר/ה, שיודע/ת להפעיל ילדים, ולא מתוך מחשבה מעמיקה ו/או התייעצות עם ילד יום ההולדת.

הורים יקרים! "אמא קאפקייק" אמנם תפיק מסיבת יום הולדת, שתיראה מושלמת בתמונות, והיא בוודאי תגרוף מחמאות רבות, בסגנון "איזה יופי של שולחן", "וואוו, ממש העלית את הרף", "את עשית בעצמך את כל זה?! וואוו, כל הכבוד" וכו'.

אבל - וזה אבל גדול - יש פה פספוס רציני מאוד.

מה הפספוס? מאחר שכבר הבנו שהמטרה העיקרית היא להפנות "זרקור" אל הילד, נחפש קודם כל את ההפעלה, שתעצים אותו ושתגבש את כל חבריו יחד (פירוט על כך ניתן למצוא באתר).

בנוגע לסוגיית המזון – התפיסה של ההורים, שלפיה הילדים הם כמונו, נכונה בגדול, אך אינה מדויקת.

ברור לכולנו, שבמספר עניינים הם לא כמונו.

שוו בנפשכם טיול בארמון דמיוני. רובנו, המבוגרים, נתפעל מיצירות האמנות המוזהבות שבו ונתהלך במסדרונותיו בעודנו עסוקים בלהתרשם ממנו בנימוס. ילדים, בניגוד גמור, לא יוכלו להכיל את כל ה"טוב" הזה והדבר יוביל לתוצאה של "התפרעות", מה שמוביל מייד למחשבות של "מה הוא רוצה? למה הוא מתנהג ככה? כל-כך התאמצנו בשבילו והוא לא מעריך". יתעוררו גם מחשבות של "מה, אני לא אתן לילדים שלי שפע? אני אחסוך מהם שולחנות מעוצבים ועוגות קאפקייקס?". התשובה היא: ממש לא! והפתרון הוא בסידור הזמנים.

בדיוק כפי שבחתונות לא מוציאים את כל המנות החוצה מראש וגם לא מניחים את כל הקינוחים על שולחן בצד, על-מנת שכולם יוכלו ליהנות מהם בכל שלב של החתונה.

כך בדיוק עליכם לארגן את סדר הזמנים של מסיבת יום ההולדת לילדכם.

אפרט בפניכם את הדרך שלי. אוכל להתחייב לאירוע שיהפוך ל"זיכרון מתוק" אצל הילד. את ימי ההולדת שלי, הילדים "לוקחים" איתם לכל החיים, ולא מעט לקוחות שלי הם לקוחות חוזרים ו"שגרירים" שלי בחוגים חברתיים.

מסיבות יום הולדת לגילאי 5-10 נמשכות כשעתיים, ולרוב בין השעות 17:00-19:00.

כידוע, לא כל המוזמנים למסיבת יום ההולדת מגיעים בדיוק בשעה היעודה, ובוודאי לא כולם ביחד.

אם תניחו את כל הכיבוד על שולחן ערוך מראש, ייגש אליו כל ילד בשעה שיגיע למקום, וכך ייווצר מצב שעד שתתחיל ההפעלה, יזכה כל ילד ל"מנה" שונה מהכיבוד, חלק מהילדים כבר יאבדו את סבלנותם, שעה שהאחרים יחושו שעדיין לא מיצו את הכיבוד. אני מכנה זאת "אנרגיית הברדק". והתוצאה שכאשר מגיע הזמן לרכז את כל הילדים לתחילת המופע (שאמור להעצים, לרתק ולהצחיק), מתקבל מצב שבו הילדים עסוקים יותר במחשבות על הכיבוד (זה "התפוצץ" מן הכמות והשני לא הספיק להתכבד) ולכן אינם יכולים ליהנות מן המופע ולהתרכז בחתן יום ההולדת.

מניסיון של 15 שנה, תמיד תצוץ אמא שתגיש לילדה, שכבר יושב וממתין למופע, צלחת עם הכיבוד, מאחר שהוא לא הספיק ליהנות ממנו. כדרכם של ילדים, כאשר יראו אותו יושב עם צלחת שכזו, ירצו כזו גם לעצמם. "אנרגיית הברדק" כבר אמרתי?

מכאן שברור שכדאי להתחיל את המסיבה ללא ממתקים!

זה לא אומר שלא יהיה שולחן כיבוד בכלל. במאמר שבאתר זה על מזון בימי הולדת אני ממליץ על קבלת פנים עם ירקות חתוכים, גמבות, מלפפון, גזר וסלרי ומסביר מדוע אבל לענייננו בקבלת הפנים עדיף "כלום" על פני ממתקים.

אז זהו, תמו להן דקות ההמתנה להגעת כל האורחים והפעילות מתחילה (הסבר על הפעילות ניתן למצוא באתר). הפעילות מחזיקה, מרתקת ומעצימה את ילד יום ההולדת והחברים שלו עד השעה 18:00 (לפי הדוגמא שלנו).

בשעה 18:00 הפסקת אוכל שבה תוכלו להגיש מה שמתחשק לכם (פיצה, פיתה וכו') (ראו ההמלצה שלי במאמר על מזון בימי הולדת).

מיד בתום החלוקה של האוכל, תתחילו להכין את שולחן הממתקים המפואר שתכננתם ואז מיד לאחר סיום האוכל שהוצאתם, יוכלו הילדים לגשת ולקחת להם כוס/צלחת עם כל טוב ולחזור לשבת להמשך פעילות שיוכל להתקיים עם הכיבוד ביד!

מבינים? אלמלא היינו פועלים כך הרי הגשת הממתקים בשלב קבלת הפנים הארוכה הייתה הורסת את המופע (מפריע לילדים להתרכז ולהשתתף, כאמור). בנוסף לכך, לאחר "טריפת" ממתקים, האוכל שמגיע בשעה 18:00 (הילדים "טרפו" עד השעה 17:15 לפחות) פתאום מגיע מוקדם מדי, כשהילדים ממש לא רעבים.

אז הורים יקרים, קראו את המאמר של "מזון בימי הולדת", הפנימו את החשיבות של סדר וארגון (להבדיל משפע בלי סדר). בדרך זו תוכלו להעניק לילדכם את כל השפע שלו הוא ראוי, אבל בלי לגרוע ממנו.

לסיכום: אין כל פסול ב"אמא קאפקייק" ובלבד שכל דבר יבוא בעתו ושלא נשכח שילד יום ההולדת הוא הדבר הכי חשוב.

שלכם באהבה ניר קוסם ליום הולדת

טופס הצעת מחיר

שם:
טלפון:
הודעה: